رئیس اتحادیه کافه‌قنادی‌های کرمانشاه با بیان اینکه یک سال است قیمت بستنی در کرمانشاه گران نشده، گفت: در فصل تابستان شاهد افزایش مراکز غیرمجاز فروش بستنی هستیم.
کد خبر: ۶۲۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 19 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا ناصری اظهار کرد: بیش از یک سال است که هیچ افزایش قیمتی برای بستنی سنتی نداشته ایم و این در حالی است که بسیاری از هزینه‌های جانبی واحدهای صنفی کافه‌قنادی بالا رفته است.

وی اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر 100 گرم بستنی مخصوص با خلال پسته و خامه 2500 تومان، بستنی مغز پسته 2200 تومان، بستنی خامه‌ای 2000 تومان، بستنی زعفرانی 2000 تومان، بستنی کاکائویی 2000 تومان، بستنی قیفی با نان مخصوص 2000 تومان و بستنی قیفی با نان معمولی 1500 تومان است.

رئیس اتحادیه کافه‌قنادی‌های کرمانشاه درباره قیمت انواع آبمیوه طبیعی نیز یادآوری کرد: آبمیوه تعرفه مشخصی ندارد و بر اساس قیمت میوه تعیین می‌شود.

ناصری تعداد واحدهای صنفی مجاز فعال در این زمینه شامل واحدهای کافه قنادی، واحدهای آبمیوه بستنی و ... را حدود 290 مورد اعلام کرد و افزود: 10 تا 15 واحد بدون مجوز هم تاکنون شناسایی شده است.

وی فعالیت واحدهای بدون مجوز را فصلی دانست که عمدتا هم مربوط به فصل تابستان است و خاطرنشان کرد: برخی مغازه‌ها در ماه رمضان حلیم می‌فروشند، در تابستان آبمیوه و بستنی و در زمستان هم سراغ خوراکی‌های گرم می‌روند.

به گفته رئیس اتحادیه کافه‌قنادی‌های کرمانشاه، عمده این واحدها در محدوده پارکینگ شهرداری و خیابان مدرس فعالیت دارند.

ناصری تاکید کرد: به غیر از واحدهای غیرمجازی که داریم، برخی از مراکز دیگر از جمله لبنیات‌فروشی‌ها نیز به صورت غیرمجاز شروع به فروش بستنی سنتی کرده‌اند که تذکرات لازم به آنها داده شده است و همه این موارد باعث کسادی کار واحدهای صنفی ما شده است.

وی با اشاره به شروع فصل تابستان و خطر شیوع انواع بیماری‌ها، از مردم خواست حتما برای خرید بستنی و آبمیوه سراغ مراکز مجاز بروند، زیرا امکان نظارت بر مراکز غیرمجاز وجود ندارد.

ناصری از تشدید نظارت بر کافه‌قنادی‌ها در فصل تابستان هم خبر داد و افزود: این واحدها بسته به مجوز فعالیتی که دارند فقط برخی از محصولات مانند آبمیوه، بستنی سنتی و ... را می‌توانند عرضه کنند و نباید تداخل صنفی با سایر واحدها داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار